lördag 5 januari 2019

Bus

Alltså babymatte kallar mig -Putte spelevinken i kullen .
Kanske inte så svårt vi är ju bara två.
Men jag lovar jag håller på att lära Svante alla bus
och äntligen har morsan fattat att vi är roliga att leka med!

Bitövningar i babymattes byxor är en av övningarna jag gett Svante.
Själv ligger jag lite högre upp för att kunna coacha bättre.
Babymatte säger att det är det mysigaste som finns att sitta i hagen med oss
och mysa. 

Inte snålar hon med maten heller. 4 ggr om dagen får vi
riktig mat som hon kallar det. Men morsan har ändå bästa milkshaken att bjuda på när vi är sugna.
Vi har speciella platser när vi ska sova.
Svante vill alltid ligga ytterst.
och jag Putte lägger mig längst in.
Nästan som om jag var i fängelse ju.
Men skoja bara, ännu är vi ju faktiskt bara små pluttar
inte riktigt redo att ta oss an hela stora världen riktigt än.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Haha...att vår älskling lär ut bus!! Han borde kanske heta Emil!? Och vilken bra lärare han är, Svante är ju läraktig;-). Det blir ingen Emil men väl en Malte. Kommer att bli många skratt när man ser Maltes framfart här hemma. Krama om alla underbara både killar o tjej. Kram

anne-christine sa...

Åh kära nån! De blir bara mysigare och mysigare för varje dag, de små ”bröderna Bus”. Ska bli roligt att se vad de hittar på härnäst.
Kram Anne-Christine