söndag 13 januari 2019

Hemma igen

Svante är hemma igen busigare än någonsin.
Malte undrar nog vad sjutton var det som hände =D

Men vi tar det från början.
Igår kväll runt 19,00 ringde veterinären igen , hade missat att jag redan ringt dem och pratat med en annan.
Hon sa du hör honom nog,och visst hörde jag en kille som hade tråkigt i bakgrunden. 
Malte hade rätt tråkigt här utan sin kompis som tur var "offrade" JoJo sig
Jag hade allvarliga funderingar på att bädda ner mig i valphagen över natten men insåg att min rygg hade nog inte gillat det,så Malte fick ligga hos mig och JoJo
för att gosa tills mina ögon var fulla av grus och dags att sova.
Inte hört ett ljud från honom på hela natten.
JoJo letade och snusade efter Svante men annars tog hon det bra.
Imorse ringde telefonen då var det veterinären igen och det var ett fasligt liv i bakgrunden. Vi har en kille här som vill hem sa hon med skratt i rösten.
Ingen feber, fått magen röntgad för att kolla att tarmarna fungerade och det gjorde dem, Åt som en liten häst och hade JÄTTEtråkigt.
Kommer om 10 min sa jag men se det gick inte fick allt vänta tills 11,30.
Han fick så mycket beröm av veterinär och djursjukvårdare. Dels för hur vacker han var och hur duktig han var när de hade undersökt honom.
De gillade även hans stamtavlenamn skarpt. Berättade att brossan hette Putte Prinskorv då skrattade de ännu mer. Bästa namnen sa de =D 
Äntligen fick jag Svante i famnen och på vägen ut mötte vi djursjukvårdaren som tagit hand om honom igår ,som precis skulle gå på sitt pass.
Hon sa bästa starten på dagen.
Personal och bemötande har varit helt fantastiskt.
Julle hade hur mycket spring i benen som helst och sitta still i min famn hem var väl inte det roligaste.
Väl hemma så fick han efter att hälsat på mamsen först i hallen och sen ge henne puss äntligen träffa Malte.

De stod och gnuggade sig mot varandra.

Ren kärlek,

Nu blir det en skonsammare foder och fortiflora.
För han har ingen infektion av något slag. Alla prover bra.
Troligen någon magbakterie som busat till det och på valpar går det ju så fort.
Veterinären sa att det är mycket positivt att slippa antibiotika då de även slår ut goda tarmbakterie. Denna pärsen har i stället stärkt Svante`s immunförsvar.
Valpar behöver utsättas för bakterier och rena oturen att Svante blev så sjuk.
Går alltså inte att förebygga och inte jag som slarvat med städningen ;)
Båda får samma mat för enkelhetens skull och det var helt ok för veterinären.
Så de får äta detta någon vecka och sen fasar jag över dem på sitt vanliga igen.
Första måltiden hemma. Svante tyckte nog det tog slut lite fort.

Kan man inte få bajsa ifred?

Busats har det gjorts/gör

Han är så full av spring och bus så äntligen får Malte en match.

På tisdag ska vi göra ett återbesök för att kolla sänkan,
Vet ni vad?
Ingen kan vara gladare än jag just nu...förresten vet nog minst ett par till ;)
 

2 kommentarer:

Marianne sa...

Vilken härlig och mysig läsning. Tro jag det att Svante ville hem till Jojo, brorsan och er. Allt dt bästa på en och samma plats. Och vilket välkomnande han fick av även Malte. Här vilade inga ledsamheter. Lite bett i svansen hör ju till. Skönt att se brorsorna tillsammans igen!! Ja, vi är många som är överlyckliga :-). Krama om!!

anne-christine sa...

Åh kära nån, så glada vi blev nu! Och en sån liten pigg "buse" som kommit hem till mamma och brorsa. Har han månne fått lite "hybris" av att vara ute på egen hand i stora världen? Förstår om Malte undrar vad som hänt. Fortsätter det så här lär väl mamma Jojo få "tassarna fulla" de kommande veckorna.
Av pur lättnad och lycka, vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Vi är så oerhört glada att allt verkar ordna upp sig till det bästa. Men vart tog den lille "filosofen" vägen???? (fniss)
Kram Anne-Christine