lördag 19 januari 2019

farliga monster

Nu är vi inga små söta snälla valpar längre.
Vi är stora farliga monster!
Visst blir ni rädda?
Idag fick vi besök


Som ni ser är det bus mest hela dagen och att förra helgens
all oro är som bortblåst nu.


sak intresset blir större och större.
Igår morse när klockan ringde var det något som inte stämde.
klätterkungen Svante hade klättrat över grinden och sprang glatt om kring på golvet. Så det blev till att höja vilket inte gillades.


Malte älskar att tugga och han hittar alla gömda sladdar när han är ute på golvet.


Telefon laddaren hade han gärna velat använda som tandtråd
igår kväll. Men sådana här bitringar gillas också.

5 minuter efter att jag filmat såg det ut så här:


Malte  vill gärna krypa in bakom korgen och halvvägs under fåtöljen.
Kanske han ärvt mormor Mimmie`s förkärlek för att sova under fåtöljer?


4 kommentarer:

Marianne sa...

Haha ... Huliganer brukar väl var "värst" i grupp. En och en så är de ganska spaka ... MEN nu är det ju inga huliganer vi pratar om utan världens farligaste monstervalpar, riktiga rysare 😳. Men det blir lite Mowgli över dem, när de ska ryta till 💛. Tänk att vi är inne på "under 2 veckor" nu. Och Carina, du vet, de är älskade, efterlängtade och välkomna !!!

anne-christine sa...

Du milde min tid, vilka små "monster-prinsar". Så vansinnigt fina! Och de blir bara roligare och påhittigare för varje vecka. Precis som det ska vara. Har redan kollat upp alla elsladdar. Tror jag tar mig en runda till innan Svante "klåfingrig" flyttar in. Till mina tidigare valpar har jag (i början) haft en liten hage att ta till en liten stund när det behövs. Men nu börjar jag undra om det räcker med kompostgaller till denne lille robuste "utbrytarkung".

anne-christine sa...

Nu läste jag fel. Det var ju tydligen lille Malte som var den lille klåfingrade (eller rättare sagt "klåtandade"). Hur som helst; med valpar vet man ju aldrig. Som alltid när en liten fyrfoting ska flytta in, tar jag bort så mycket "nåbara" sladdar jag kan. Hihi, återigen får vi leva i ett lite trist taklampssken. Men det gör vi ju så gärna. Och det finns ju stearinljus att tända om man vill mysa till en gråkall vinterdag.

Unknown sa...

Det brukar väl va de smala tandtrådssladdarna som smakar bäst? Får titta över detta men tror alla ligger på säker plats. Får ju inte hända älsklingen någonting!! 💕🐕🐾