onsdag 9 januari 2019

självständiga

Någon som man märker mer och mer är att de är inte helt beroende av varandra längre. Utan de sover inte alltid bredvid varandra


Även om det i just detta fallet är bra nära.

Här har Svante flyttat på sig till kojan.

Medans Malte ligger i andra kojan.

De går på upptäcks färd tillsammans

eller ensam.

Jag tolkar det som att de är trygga och inte rädda.
Vågar se sig om ,utforska och upptäcka världen på egen tass
men ännu under begränsat utrymme , men där jag försöker skapa nya små förändringar varje dag.
Malte är mest nyfiken 
Medans Svante tar  allt i ett lite lugnare tempo,
filosofen. 
Idag fick de in en saccokudde och den gillades.




De sov så gott när jag kom hem från kvällsrundan men något som verkligen kännetecknar deras personligheter.
Jag försökte smyga in och fota ,Svante sov vidare som en stock medan Malte "vad händer". 


 Låg kvar men var ju tvungen att kolla läget.

 Imorse när klockan ringde upptäckte jag att valparna fått besök.
Då var Mio inne och hälsade på i hagen.
JoJo tyckte det väl inte vart helt ok för även hon hoppade in och 
visade vägen ut för Mio på ett tydligt men lugnt sätt.
Mio längtar efter att få busa valpar och snart är de stora nog att få komma ut.
Så här ser det ut när de busar efter maten.


2 kommentarer:

Marianne sa...

Underbara små busungar. Försökte Malte kuperad svansen på Svante? Idag är det 3 veckor tills Malte flyttar hem. Imorgon är det bara 2 veckor plus kvar. Härligt att följa bröderna men längtar såååå till den 31:e.

anne-christine sa...

Håller med igen.